vineri, 22 decembrie 2017

Mioriţa colind (Tri păcurărei)

Mioriţa colind (Tri păcurărei)





COLINDE, COLINDE... E VREMEA COLINDELOR!…

Mioriţa colind



Trei păcurărei,

Hai corinde (refren)

Trei turme de oi

La munte suiră.

‘Nainte ieşi-ră

Fată de maior

Cu brâu gălbior.

Zâs-o cel mai mic:

– Hai, fraţi, s-o luăm!

– Voi de-ţi vi lua-ră

Noi te-om împuşca-ră.

– Voi de mi-ţ puşca-ră

Voi mi-ţi şi-ngropa

La stâna de oi,

La jocuţ de miei.

Lancea me ce dulce

Mni-o puneţi de cruce;

Flueru cel drag

Mni-l puneţi de steag.

Oile-s cornute,

M-or plânge la munte;

Oile-s bălăi,

M-or plânge pă văi.



Mioriţa colind



Trecu-ş tri păcurărei

Cu oile după ei.

Tăţ ş-îs fraţ şî verişori,

Numai unul, cel mai mic,

P-acela că l-o mânat

Cu găleata la izvor,

Pănă ce s-a fa’ zăpor.

El de-acolo şi-o strâgat:

– Măi fârtaţi, măi verişori,

De s-a văjî eu să mor,

Voi unde mi-ţ îngropa?

În staolu oilor,

În jocuţu mieilor.

Ş-un miel mi-l puneţi la cap

Şi trâmbiţa pă mormânt.

Când a sufla câte-un vânt

Trâmbiţa a trâmbiţá

Şi mielucu a zbiera.

– Da voi, oi, cum mi-ţ cânta?

– Măi stăpâne, stăpânele,

Ia, de cînd tu-ai adurnit

Noi la pripor n-am ieşât.

Până-n dalba primăvară,

Când om ieşî la izvoară

Şi ne-om paşte floricele,

Şi ne-om făta mieluşăle;

Mieluşăi cu coarne-ntoarsă,

Cum i oaia mai frumoasă.



Mioriţa colind



Aude-să, Doamne,-aude

De trei păcurărei la munte,

Dimineaţa lui Crăciun (refren)

Că doi au fost frăţiori

Şi unul a fost străinel.

Pe cel străin l-a mânat

La fântâna, Doamne, lină

Cu două găleţi la mână.

Până apă n-au luat

Lui legea i-o gătat:

Ori să-l puşte, ori să-l taie,

Ori să-l pună-n trei fârtaie.



– Fraţilor, fârtaţilor,

Pe mine nu mă-mpuşcaţi,

Numai capul mi-l luaţi

Şi pe mine mă-ngropaţi

În staurul oilor,

În jocul mieilor.

Pe mine pământ nu puneţi,

Numa dalbă gluga mea,

Flueru după cure.

Când vântuţu a sufla

Flueru meu mi-a cânta;

Când vântuţu-a dudăi,

Flueru meu m-a jeli.

Oile cele bălăi

Mândru m-or cânta pe văi;

Oile cele corunte

Mândru m-or cânta pe munte;

Pă muntele cel de piatră

Să meargă vestea la tată;

Pă muntele de uiagă

Să meargă vestea la mamă;

Pă muntele cel cu brazi

Să meargă vestea la fraţi;

Pă muntele cel de flori

Să meargă vestea la surori.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Evenimentele zilei...